Προσαρμοσμένη αναζήτηση

22 September 2010

Το υπνοδωµάτιό σας σας βλάπτει;

Η υγιεινή του χώρου που περνάµε το 1/3 της ζωής µας πρέπει να αποτελεί προτεραιότητά µας για χάρη της σωµατικής και της ψυχικής µας υγείας. Πώς µπορούµε να την εξασφαλίσουµε;










Κρεβάτι
Το στρώµα µας δεν πρέπει να είναι ούτε πολύ µαλακό ούτε πολύ σκληρό αλλά σταθερό και εύκαµπτο ώστε να επιτρέπει στο σώµα να χαλαρώνει. Αποφύγετε τα στρώµατα µε κοιλώµατα και προτιµήστε να υπάρχει υπόστρωµα ή το στρώµα να στηρίζεται σε ξύλινες σανίδες και όχι σε λάµες. Στα ειδικά καταστήµατα θα βρείτε ανατοµικά, ορθοπεδικά, οικολογικά και υποαλλεργικά στρώµατα. Κατά την επιλογή σας όµως δείξτε προσοχή σε ένα βασικό παράγοντα: να µην περιέχουν πολυουρεθάνη ή βορικό οξύ, εύφλεκτες ουσίες που συχνά οδηγούν σε αλλεργίες. Συχνά δε η συστηµατική εισπνοή τέτοιων ουσιών έχει ενοχοποιηθεί για την πρόκληση προβληµάτων όπως ηπατική και νευρολογική τοξικότητα, διαταραχές του θυρεοειδή κ.ά.

Μαξιλάρι
Φροντίστε να είναι µέτρια σκληρό ώστε το κεφάλι σας να στηρίζεται σωστά και να ξεκουράζεται. Αν παρουσιάζετε εύκολα αλλεργίες, αποφύγετε τα συνθετικά µαξιλάρια και προτιµήστε τα πουπουλένια. Σε ό,τι αφορά στα υλικά, αποφύγετε εκείνα που περιέχουν πολυουρεθάνη.

Έπιπλα, ταπετσαρίες και χαλιά
Οι ειδικοί επισηµαίνουν πως η επιλογή τους πρέπει να στηρίζεται σε µια βασική παράµετρο που αφορά την υγεία µας: να περιέχουν χαµηλό ποσοστό πτητικών οργανικών ενώσεων (VOC). Κι αυτό γιατί οι ενώσεις αυτές προκαλούν (µε χρόνια χρήση) αναπνευστικά προβλήµατα και επηρεάζουν το νευρικό σύστηµα, ενώ βλάπτουν σοβαρά και το περιβάλλον συµβάλλοντας στην αύξηση του όζοντος, στη ρύπανση του υδάτινου ορίζοντα και στο φαινόµενο του θερµοκηπίου. Επειδή όµως σε αυτά τα προϊόντα δεν είναι υποχρεωτική η αναγραφή του ποσοστού VOC, καλό είναι να ρωτάτε τον προµηθευτή και να αποφεύγετε τα έπιπλα που είναι φτιαγµένα από κόντρα πλακέ, νοβοπάν ή άλλα υλικά που είναι σύνθετα προϊόντα ξύλου. Επιπλέον αποφύγετε τις ταπετσαρίες στους τοίχους, ενώ, αν θεωρείτε τα χαλιά και τις µοκέτες απαραίτητο αξεσουάρ του υπνοδωµατίου σας, φροντίστε για την επιµελή καθαριότητά τους αλλά και την αντικατάστασή τους ανά τακτά χρονικά διαστήµατα.

Βαφές & Χρώµατα
Έχει αποδειχτεί επιστηµονικά ότι τα χρώµατα επιδρούν τόσο στην υγεία όσο και στην ψυχική µας διάθεση. Τα χρώµατα που ηρεµούν και ευνοούν τον καλό ύπνο είναι τα παστέλ, το σπασµένο λευκό, το θαλασσί και το πολύ ανοιχτό πράσινο. Όσο κι αν αγαπάτε το κόκκινο, το πορτοκαλί και το ζωηρό κίτρινο, δηλαδή τα «θερµά» χρώµατα, καλό είναι να τα αποφύγετε, καθώς προκαλούν υπερδιέγερση, γι’ αυτό και χαρακτηρίζονται «χρώµατα της αϋπνίας». Επίσης το µοβ, το βαθύ µπλε, το χακί και το καφέ φέρνουν στο νου αρνητικά συναισθήµατα. Τέλος, προτιµήστε βαφές που φέρουν την ένδειξη Low VOC, που πιστοποιεί πως έχουν χαµηλό ποσοστό πτητικών οργανικών ενώσεων.

Χρήσιµες συµβουλές
• Αερίζετε το δωµάτιο 10 λεπτά πριν ξαπλώσετε και αποµακρύνετε τα λουλούδια και τα φυτά εσωτερικού χώρου, καθώς στη διάρκεια της νύχτας απελευθερώνουν διοξείδιο του άνθρακα.
• Η θερµοκρασία του υπνοδωµατίου πρέπει να κυµαίνεται από 16 έως 20°C.
Η υπερβολική ζέστη και το κρύο αυξάνουν τον αριθµό και τη διάρκεια των αφυπνίσεων στη διάρκεια της νύχτας.
• Το κρεβάτι µας πρέπει να βλέπει στο βορρά. Έτσι η αρτηριακή πίεση ελαττώνεται και το σώµα ξεκουράζεται.
• Αν δυσκολεύεστε να κοιµηθείτε, µπορείτε να ψεκάσετε το µαξιλάρι σας µε λίγες σταγόνες αιθέριου ελαίου από γιασεµί ή λεβάντα που έχουν χαλαρωτικές ιδιότητες.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More