Προσαρμοσμένη αναζήτηση

3/02/2011

Φάτε ψάρι για πιο λαμπερό χαμόγελο!

Η κατανάλωση ψαριών δεν κάνει καλό μόνο στην υγεία αλλά και στην ομορφιά σας. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει ο Δρ Asghar Naqvi, ερευνητής στο Ιατρικό Κέντρο Beth Israel Deaconess της Βοστώνης.









«Ο σολομός είναι ένα από τα αγαπημένα μου φαγητά. Τρώω σολομό μια-δύο φορές την εβδομάδα», δήλωσε ο Asghar Naqvi. «Ως γιατρός γνωρίζω ότι τα ψάρια κάνουν καλό στην καρδιά - πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες για θάνατο από ξαφνική καρδιακή προσβολή, να μειώσει την κακή χοληστερόλη και να ρυθμίσει την αρτηριακή πίεση. Αυτό που δεν γνώριζα όμως μέχρι πριν από ένα περίπου χρόνο είναι ότι ο σολομός θα μπορούσε να μου προσφέρει ένα αναπάντεχο δώρο: υγιή δόντια και ένα λαμπερό χαμόγελο.»

Στη μελέτη που έκανε ο Naqvi ήθελε να διερευνήσει τη σχέση μεταξύ διατροφής και χρόνιων ασθενειών. Στόχευε να ετοιμάσει μια έρευνα σχετικά με τις καρδιακές παθήσεις, αλλά πολλές από τις ιδέες του είχαν ήδη καλυφθεί από προηγούμενες μελέτες. Ώσπου ένας συνεργάτης του τού πρότεινε να εξετάσει την περιοδοντίτιδα, μια ασθένεια των ούλων. Κάτι που κατέληξε να είναι μια πολύ καλή ιδέα!

Στη μελέτη ο Naqvi σύγκρινε τα αρχεία διατροφής περισσότερων από 9.000 ενηλίκων με το ιστορικό τους για ασθένεια των ούλων. Με έκπληξη διαπίστωσε ότι μετά τη διενέργεια προσαρμογών για την ηλικία και άλλους παράγοντες, οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν τις μεγαλύτερες ποσότητες DHA (ένα είδος ωμέγα-3 λιπαρού οξέως) στη διατροφή τους είχαν 22 % λιγότερες πιθανότητες εκδήλωσης νόσου των ούλων από εκείνους που κατανάλωναν λιγότερο DHA. Η λήψη συμπληρωμάτων ωμέγα-3 λιπαρών δε φαίνεται να κάνει τη διαφορά αλλά αυτό μπορεί να έχει να κάνει με τον τρόπο που ήταν σχεδιασμένη η μελέτη.

Ο Naqvi έχει ξεκινήσει πιο αυστηρή έρευνα για ασθενείς με προβλήματα στα ούλα για να διαπιστώσει αν η λήψη συμπληρωμάτων ωμέγα-3 λιπαρών θα μπορούσε να συμβάλει στη βελτίωση της στοματικής τους υγείας.

«Εν τω μεταξύ μπορώ να σας πω το εξής: Βρήκα ότι η ποσότητα ψαριών που είναι ευεργετική για τα ούλα είναι η ίδια με την ποσότητα που συνιστά η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία: 100 γραμμάρια λιπαρών ψαριών, όπως ο σολομός, η πέστροφα, οι σαρδέλες ή ο τόνος, δύο φορές την εβδομάδα», σημείωσε ο Naqvi. «Έτσι αν καταναλώνετε ω-3 λιπαρά οξέα, προκειμένου να βελτιωθεί η υγεία της καρδιάς σας (και προσωπικά σας συστήνω να το κάνετε), θα μπορούσατε να έχετε ένα επιπλέον κέρδος: να αποκτήσετε λίγο πιο αστραφτερό χαμόγελο.»

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More